Nos-realisation-NL.png
flèche, animée, gingely, nos réalisations,
ampoule, gingely, nos réalisations,
background, bulle, gingerly,

MARKETING- EN CONTENSTRATEGIE

Background, contour, photo, gingerly, positive, impact, marketing
Background, contour, photo, gingerly, positive, impact, marketing
Background, contour, photo, gingerly, positive, impact, marketing
Background, contour, photo, gingerly, positive, impact, marketing
Background-texte-Peinture-noir.png

WIE?

Bij Les Petits Riens, opgericht in 1937, konden oorspronkelijk mannen zonder middelen of huisvesting terecht. De organisatie blijft ook nu nog trouw aan deze positionering en speelt in op de nieuwe economische en sociale uitdagingen die armoede en uitsluiting de dag van vandaag met zich meebrengen.

Background-texte-Peinture-noir.png

WAT?

Les Petits Rien wou een nieuwe definitie geven aan de verkoop- en serviceruimte van hun hoofdwinkel in Elsene. Hier is het allemaal begonnen, dit verkooppunt maakt al meer dan 65 jaar een deel uit van hun geschiedenis. Ze moesten hun gebouwen renoveren en de interne logistiek reorganiseren. Dit wilden ze strategisch aanpakken, dus moesten ze rekening houden met de verwachtingen van hun huidige klanten en de opportuniteiten bij potentiële klanten leren kennen.

Background-texte-Peinture-noir.png

HOE?

Background, taches, gingerly,
Background, taches, gingerly,

In een eerste fase moesten we de geschiedenis, de vereniging zelf en hun sociale en strategische projecten leren kennen. We bezochten en analyseerden de winkels om het brede aanbod te ontdekken en de technische uitdagingen te kunnen begrijpen. Vervolgens hebben we een onderzoek uitgevoerd dat in sterke inzichten resulteerde en ten slotte hebben we de doelstellingen en mogelijkheden verfijnd door middel van een workshop. De shopperstudie gaf een duidelijker beeld van hoe de shoppers bij Les Petit Riens te werk gaan, wat hun verwachtingen zijn en welke mogelijkheden dit biedt aan de organisatie. Het enige wat er nu nog moet gebeuren, is de ideale winkel creëren en de diensten en activiteiten implementeren die zorgen voor een unieke dynamiek binnen het verkooppunt.