top of page




CONCEPT
&DESIGN
COMMUNICATIE
MARKETING- EN CONTENSTRATEGIE

WIE?
Carrefour Express volgt de marktontwikkelingen op de voet en past zich aan haar omgeving aan, of het nu gaat om het aanbod, de diensten of de beleving in het verkooppunt. Ze willen nu nog dichter bij de consument staan door duurzaamheid voorop te stellen.

WAT?
Het doel was om een "ultra urban" Carrefour Express te ontwikkelen, een nieuw concept voor de moderne grootstad. De uitdaging hier was om op kleine schaal in te spelen op actuele trends: zero waste, zachte mobiliteit, biologisch aanbod,, voedseltransitie ... en om een oplossing te bieden voor al wie on-the-go wou consumeren.

HOE?


Eerst brachten we de trends in kaart in stedelijke gebieden en bij de concurrenten, in België maar ook in het buitenland. Dankzij deze marktanalyse konden we verschillende concrete leads identificeren, en hieruit ontstond de eerste "testwinkel” in het centrum van Brussel. Ook het aanbod werd aangepast zodat het maximaal zou voldoen aan de behoeften van de stedelijke omgeving. Ten slotte werkte we aan de beleving in de winkel zodat deze voldeed aan de nieuwe verwachtingen die met voedseltransitie gepaard gaan.
bottom of page